Günün Sözü :

tamoxifen uk pct

tamoxifen dosage clujmuenchen.ro buy tamoxifen citrate

prednisolone dosage

prednisolone cost

accutane without insurance

buy accutane online online accutane without food

buy amoxicillin-clavulanate uk

buy antibiotics online click buy antibiotic online

buy abortion pill online

usa buy abortion pill

prednisolone pharmacy

prednisolone weight gain westshoreprimarycare.com prednisolone without prescription

abortion pill online philippines

abortion pill philippines
k ecri ve sadaka ecri. (Müslim, Zekat, 45)
30.10.2009 - Kaynak


Tenhada Allah'la olmak 'Şems ve Mevlana örneği'



HZ. PEYGAMBER (s.a.v.) son hastalığındadır. Son günlerindedir. İnsanlar kapısının önünden hiç ayrılmıyorlar.


O'nu özlüyorlar. O, yorgun ve hasta olmasına rağmen ateşinin azaldığı bir an ayağa kalktı, mescidin kapısına doğru yürüdü, orada duraksadı ve sonra mescittekilerin duyacağı bir ses tonu ile seslendi: "Odama açılan bütün kapıları kapatın. Yalnız Ebu Bekir'inki (r.a.) kalsın. Onun kapısını kapatmayın."


Denir ki Hz. Ebu Bekir (r.a.) bir gün Peygamberimizin (s.a.v.) yanına geldi, sessizce oturdu. Bir şey soracak ama çekindiği belli. Efendimiz (s.a.v.) dostunun yüzüne baktı. Onun halinden iyi anlıyordu. Dost dostu iyi tanır ya. Sanki ona, hadi Ebu Bekir diyeceğini de, der gibiydi. Hz. Ebu Bekir fısıldadı "Efendimiz (s.a.v.) her an ve her yerde gözümün önündesiniz. Tenhada, yıkanırken, temizlenme yerinde bile mübarek simanız gözümün önünde. Bu manevi halden utanıyorum." Sevgide "fani olmak sonsuza varmak" buydu. Bütün kapıları kapatıp, sadece dosta giden kapıyı açık bırakmak. Kimse yokken sevgili ile beraber olmak. Halkın içindeyken bile, sûreten orada olmak ama ruhen ötede olmak. Aslında bu hal, yaratılıştan önceki hale dönüşü simgeler. Varlık yokken, Allah vardı. Varlık âlemine geldikten sonra biz, yine O'nun varlığında varlığı bulabiliyoruz. O'nun dışındaki her varlık "ideler âlemindeki gölgelere" benzemiyor mu? Dünya âlemi bir anlamda aynaya yansıyan görüntü değil mi? Aynadakinin gerçeği öte âlemde değil mi?


Varlık âlemindeki en büyük hakikat yüce Allah ile halvet bulmaktır. O'nunla yalnızlıkta buluşmak ve bu buluşma ile yalnızlığı aşmaktır. Bu ise hayli zordur.
Müminlerin yüz binlerinin birinde ancak bu hal bulunabilir. Bu halin sürekliliği kişiye meleklere yakınlaştıracak bir ruh halini kazandırır.


İşte "Hz. Mevlana" ile "Şems-i Tebrizi" arasında görülen vuslat ve sohbet de böylesi bir aşktır. Yüce Allah'a (C.C.) duyulan aşk, hasret, iştiyak ve kavuşma arzusunu, çok sevdiği bir dostun sohbetinde tatmin etmek, aşmak ve doyuma ulaştırmak. Hz. Peygamber (s.a.v.) halvet yalnızlaşma arzusunu Rabbiyle, Hz. Ebu Bekir (r.a.) halvet arzusunu peygamberiyle, Mevlana halvet arzusunu Şems'iyle yakalıyordu. Bu tenhalaşmayı, onun sohbetinde tadıyordu. Tasavvufta anlatılan mürşit ve talebe sohbetinin şifresi de aynıdır. Allah'ı hatırlatacak olan dostun sohbetinde yüce Allah'ı bulmak.


Mevlana
der ki: "Bir gün bende yüce Allah'ın nurunu insanlarda göreyim diye bir arzu uyandı, sanki denizi damlada, güneşi ise zerrede görmek istiyordum." Mevlana'nın deniz ve güneş dediği yüce Allah (C.C.) idi, damla ve zerre dediği ise sohbet dostu Şems idi. Güneş olmasaydı zerre ile yetinmek bilinmezdi, deniz olmasaydı damlayla yetinmek bilinmeyecekti. Belki zerrenin ve damlanın adı bile olmayacaktı.


Bu neye benzer bilir misiniz? Diyelim ki hayatınızın gençlik yıllarında birine âşık oldunuz. Mesela erkeksiniz ve bir kızı sevdiniz. Ama ona halinizi anlatamıyorsunuz. Sevginizi ilan edemediğiniz için de iç âleminizi paylaşacağınız bir yakın dost edinirsiniz. En sevdiğiniz, güvendiğiniz dostunuza duygularınızı anlatırsınız. O da sevdiğinizin hallerinden, bakışından, sözlerinden yorumlar çıkarır size: "Ama o da seni seviyor, onun da sende gönlü var" gibi sözlerle sizin aşk yaranızı sarar. Siz o dostu saatlerce dinleseniz bile doyamazsınız. İşte yüce Allah'a (C.C.) âşık olan âşıkların hali buna benzer. İşte Hz. Mevlana ile Şems arasında günlerce devam eden sohbetin sırrı budur. Bütün bir ömür devam edebilirdi kesilmeseydi. Yüce Allah'ın (C.C.) aşkında, en sevdiği dostuyla bu aşkı yorumlamak, bu aşkı anlatmak. Tenhada Allah (C.C.) ile beraber olmak anlaşılmadan, Hz. Ebu Bekir'in (r.a.) Hz. Ömer'in (r.a.), Hz. Ali'nin (r.a.) Peygamberimize (s.a.v) duydukları aşkı anlamak mümkün değildi. Buna eskiler "muhabbet" veya "marifet" demişler. Hz. Ömer şehit olduğunda, Abdullah b. Mes'ud (r.a.) der ki "İlmin onda dokuzu gitti", sahabe der ki, "Ama içimizde daha çok âlim var. Neden öyle diyorsun?" Cevaben der ki: "Ben marifet ilminden bahsediyorum. Dünya ilminden değil."


Peki, neden "Tenhada Allah'la (C.C.) olmak" dedik. Şundan dolayı: Tenhada Allah'la (C.C.) olmak şuuru olmayınca kıldığımız namaz bizi temizleyemez.
Tuttuğumuz oruç kabul göremez. Ticaretimizde ahlak hâkim olamaz. Aldatmaktan vazgeçemeyiz. İş ortağımıza tuzak kurmaktan geri duramayız. İmanın ve ibadetin zevkini tadamayız. Aldatan, yalan söyleyen, küçük gören, başkasını cehenneme yakın gören ruh halinden kopamayız. Kısacası ‘ol'amayız. Olduramayız. Müslüman olsak bile kâmil iman sahibi olamayız. Bu hali anlayamazsak, Hz. Mevlana ile Şems arasındaki manevi "sohbet aşkını" anlayamayız.

"Anlayamadığımız bu hali anlatmak için dikenli tarlalarda dolaşmaya devam ederiz."


Vuslata ereceksen, tenhada, kimse yokken Allah'la olacaksan deneyeceğin binlerce yol vardır. İstersen iyilik et, istersen namaz kıl, istersen bir dostla sohbet et, istersen Allah'ı (C.C.) zikret, istersen fikr et, istersen Hz. Mevlana'nın dediğini yap: "Mezarlığa git! Orada bir müddet sessizce otur! Orada susmuş söyleyenleri dinle."


Yüce Allah'ı (C.C.) tenhada anmanın yolu o kadar çok ki! Tıpkı Hz. Peygamberin (s.a.v.) dediği gibi "Odama açılan bütün kapıları kapatın. Yalnız Ebu Bekir'inki (r.a.) kalsın. Onun kapısını kapatmayın."


Paylaş : Facebook'a Paylaş Twitter'a PaylaşMyspace'e PaylaşDelicious'a PaylaşFriend Feed'e PaylaşTechnoratiye PaylaşDigg'de Paylaş




Diğer Yazılarımdan Bazıları
  Hazreti Muhammed’in (SAV) ahlakı (26.11.2021)
  Dost, dünya ve ahiretinize fayda sağlamalı (19.11.2021)
  Bir yolculuk, üslup ve sanat (12.11.2021)
  Din emanettir, emanete sahip çıkmak gerekir (05.11.2021)
  Sakın azgınlara özenme (29.10.2021)
  Günlük hayat ve istişare (22.10.2021)
Sayfa Başı
02.12.2021 Ezan Vakitleri
İmsak : 06:33   İkindi : 15:22
Güneş : 08:03   Akşam : 17:43
Öğle : 12:58   Yatsı : 19:09
      Duyurular
26.11.2021
Hocamizin bu haftaki gazete de "Hazreti Muhammed’in (SAV) ahlaki" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasindan okuyabil
Devamı...
19.11.2021
Hocamizin bu haftaki gazete de "Dost, dünya ve ahiretinize fayda saglamali" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasinda
Devamı...
12.11.2021
Hocamizin bu haftaki gazete de "Bir yolculuk, üslup ve sanat" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasindan okuyabilirsi
Devamı...
      Ziyaretçi
                   Sayısı
Aktif : 4205
Bugün : 7145
Bu Ay : 23218
Bu Yil : 3767947
Toplam : 173737291
* 01.01.2011 Tarihi itibari ile
      Dini Sözlük